12 March 2010

Kenduri Again?

As I said yesterday,today we have another kenduri for our relatives and friends.

The day begins with me,grandfather (my nanny's husband) and aunt (nanny's daughter) heading to Padang Besar,Perlis. This place is just like Bukit Kayu Hitam in Kedah or Rantau Panjang in Kelantan.They sell bargains from Thailand.

Actually,I just want to take my grandfather for a ride and then he chose to go to Padang Besar which like more or less than 1 hour from my house that located at the North of Kedah. This is my first time taking him for a ride with my own car. He just too excited.LOL!

Dalam perjalanan pergi ke destinasi yang dituju, terpaksa berhadapan dengan UPP (Unit Pencegah Penyeludupan). Bila lalu di hadapan diaorang ni,tiba-tiba ada seorang pakcik tu suruh aku stop,siap suruh free gear lagi. Then dia bising-bising sebab aku drive laju. I'm just like; "Hello Uncle! You are not a police okay?".

Kebetulan my aunt tu salah seorang anggota PDRM and she said; "diaorang tu menggatal je sebab tengok you ni macam budak lepasan SPM,sebab tu lah diaorang mengada-ngada". Menyampah okay..

Then masa nak balik pun mesti lah lalu depan UPP tu lagi dan tak sangka si pakcik gatal tu kenal aku lagi. and he said; "Ha,macam ni la bawak slow-slow" sambil senyum gatal.

Okay,memang slow pun 40km/j!! sengaja bawak slow macam siput untuk tease orang tua tu.

Next,sampai rumah terus tolong ibunda dan along memasak di dapur. Memasak untuk hari ini lebih memenatkan daripada semalam. Nasi Briyani, ayam berempah,dalca, sambal belacan with tomato, caramel cake, and chocolate cake were turned great.

After having my lunch around 2.30, I took a nap even though the guests were already here.Letih sangat-sangat. Lagipun kawan-kawanku masih belum cuti,so I turned myself into Anti-Social as usual.LOL!

p/s: watch out your weight, fat girl!!huuuuu

No comments: