03 April 2010

Disebalik Tabir "Dream comes TRUE"

Alhamdulillah,I got the gadget already. Even though it just super basic kit with additional filter,but it makes me smile all day long already! LOL :D Sorry along,I just cannot wait until this November. Too long to wait for this baby!

Semalam memang dah nekad nak beli 450d je since sesuai dengan budget dan features pun not bad. Dah lama sogokkan hati dengan ayat ni " 450d pun dah okay,camera tak penting janji skill mau power".

Since petang semalam ayahanda macam nak tak nak je pergi Penang sebab agak jauh tapi aku insist nak beli di Penang jugak; by hook or by crook! Then pagi tadi,ayahanda cakap pergi Penang dengan atuk jelah (my nanny's hubby). Aku dengan keadaan masih terbongkang atas katil cakap; TAK NAK!! Then terus sambung tidur.


Lepas bangun solat subuh,konon-konon nak merajuk. Tidur and kunci pintu bilik. Pukul 8 pagi macam tu aku dah bangun. Tapi ayahanda tak datang bilik aku pun. FYI,aku memang kuat merajuk dengan ayahanda.haha. Lepas tu ayahanda akan datang pujuk.(perangai yang masih belum dapat di-overcome)

Tetiba dalam pukul 8.30 macam tu ayahanda datang bilik and cakap nak pergi Penang. Yess!! Terus masuk toilet dan mandi. Semangat lebih!

Thanks ayahanda for the 'contribution' and ibunda for your support.

Semalam agak kelakar,a friend of mine ni memang hari-hari dok kasi aku makan racun slr since Dec last year. Bikin aku tak waras bila fikir pasal camera nih. Big Temptation!!

And then,semalam beliau punya lah semangat kasi important tips when buying the camera. Memang sebelum ni pun aku belajar gadget ni semua dengan dia lah. Sebelum aku decide nak beli ini camera,aku kaji features nya dulu dan compare dengan other models and other brands. Basic knowledge perlu ada,thanks kawan! Nanti boleh gi shoot sama-sama.Hoyeahhh!!


untuk menunjukkan betapa beliau sangat berdedikasi memberi tips demi membantu aku,ini buktinya

korang rasa apa benda/binatang/bangunan/makhluk/struktur dalam lukisan di atas tu? Jawab jangan tak jawab. Nanti aku kasi jawapan..

see ya!

Sesungguhnya Allah itu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

No comments: