11 April 2010

The Memories #1

disebabkan kebosanan melanda,tercetus niat di hati nak on Friendster. OMG! dah berapa abad tak on itu social network. Terasa lost pulak tiba-tiba sebab sekarang Friendster dah berwajah baru you all! No more white and blue theme homepage. Sekarang dah warna hijau!

Klau diikutkan,Friendster ni banyak sangat berjasa dengan aku. Memberi kenangan suka dan duka. Aku mengenali si dia dulu pun dek kerana Friendster, begitu juga dengan Danial. Walaupun kitaorang satu kolej,tapi Friendster juga yang banyak berjasa.

Lagipun aku baru je sign up account Facebook. July last year,tu pun kerana ada masalah pergolakan hormon serta hati dan emosi. wah,apakah yang cuba disampaikan nih? aku pun tak faham.

Kalau korang nak tahu,aku ni memang so into computer and all the gadgets lah kan. Dari umur 4 tahun aku sudah pandai guna desktop di rumah aku ni. Zaman dulu-dulu,kira sangat hebat la if umur 4 tahun dah pandai guna computer. Tapi zaman sekarang orang dah tak kisah pun.

Bila umur 6 tahun ke 7 tahun entah,aku dah berjaya menggodek CPU aku. I mean,aku dah bukak CPU tu dan baiki something. Dekat rumah ni mana ada adik-beradik lelaki,so aku lah yang berbakat sikit dalam bab pertukangan nih.

Umur 12 tahun aku dah mula addicted dengan internet. Tak ke gilo? Time tu internet dekat umah pakai dial-up je. Lembab nak mampus,hanya tuhan yang tahu. Tapi aku sempat jugak layan mIrc tuh. Hahaha,sumpah kelakar bila fikir balik. Aku tak pernah cakap benda betul. Asyik menyamar ja. Selamat! Tapi aku tak sempat berjumpa dengan orang-orang gila sex ni. Alhamdulillah....mungkin diaorang akan mula tunjuk belang bila dah keluar berjumpa kot.

Aku memang dah faham selok-belok internet masa tu. So,itu sebab email yang aku guna sekarang sedikit childish+poyo+kelakar!! Email tu aku buat dari umur 12 tahun. Belum baligh lagi. Hahahaha..

Then baru lah bermula alam Friendster dari form 1. Kemudian berkembang ke Myspace masa form 2 kerana member kelas aku budak KL tu yang beriya-iya invite. Layan jelah. But still time tu aku active lagi dengan Friendster walaupun dah ada Myspace.

Tetapi sejak ada Facebook nih,aku dah malas nak on Friendster & Myspace tuh. Tinggal kenangan jelah...Bila aku rindu,aku on la. Kalau tak,duduk diam jelah ko dekat situ


p/s:wah banyak betul aku merepek,spontan plak tu.No draft at all.main sembur ja.haha

No comments: