02 July 2010

Dear Diary # 12

Bila and menaruh harapan yang tinggi kepada seseorang agar beliau berjaya dan tiba-tiba dia gagal untuk membuktikan kejayaan tersebut kepada anda,pelukah anda mengherdik dan menghina beliau dengan teruk tanpa memikirkan perasaan beliau??

Patutkah anda mengungkit segala harta beliau dengan kegagalan tersebut yang dari aspek rasionalnya sangat tidak berkaitan langsung??

Aku dah letih dengan semua ini.Aku tahu aku tak se-berjaya macam orang lain.Tapi aku bukan nak sangat menjadi malang sebegini.Ingat aku suka untuk gagal? Ingat aku tak sedih bila aku kena perli dan berleter panjang berjela macam tu?

Aku tahu apa erti kegagalan,orang yang mengalami nya lebih merasa pedih dan kecewa daripada orang yang mengharap itu.

Kenapa aku perlu hadapi semua ni?Dan sekarang,semua benda yang aku buat tak betul.Nice!!

Macam ni lah kehidupan di dunia ni,bila kita cantik,pandai,berjaya,kaya,ada barang mewah semua orang akan puja dan sayang kita tapi bila kita hodoh,tak pandai,asyik gagal,tak mampu nak beli apa-apa mesti kita akan dihina dan diperkecil-kecilkan.

Aku tahu apa itu kegagalan dan aku tak SUKA menghadapinya.

I am so sick of this and I want to settle down everything as soon as possible and I want to have a good job that is far away from this land.

6 comments:

wahidakhairy said...

anna, my dearie..be strong in whatever u facing ok!!everything happen for a reason n keep thinking positively...and one more thing, u should prioritize ur feeling 1st b4 others...u should love urself more than others do ok!!

miss ya so much...

kak wahida

a's said...

thanks kak! gonna miss ya :(

*i'm so miserable now

wahidakhairy said...

anna, be patient ok..sabar itu penting..jangan bersedih..gembirakan diri awak sbb hati awak sgt dambakan kegembiraan...belailah hati anna...tanpa hati, kita tiada perasaan...

in fact, bila akak tgok korang sume x online kt fb, rasa rindu sgt2 especially kat anna farhana, nor hazwan hanif & izzat malek...

miss you all so much...

Sang Harima said...

dalam hidup ni kalau lu nak berjaya, pegang dua benda ni..

ikhlas dan amanah..

percayalah..

a's said...

kak wahida: i miss you all too! belum masuk belajar pun dah macam ni :( everybody is busy now

sang harima:terima kasih! akan dipraktikkan ya,insyaAllah

Othman. F. said...

babe, u gotta be strong because I know you are :)

love ya :D