05 May 2011

Day 16

4 May 2011


I woke up a little bit late because last night I slept at 4am after having my so-called-nap for 2 hours from 8.30pm-10.30pm. LOL.


Watched TV,online and then sleep. Bangun pagi terus kemas rumah,sapu sampah sikit sementara tunggu ayam dan protein yang lain nak defrost. Plan nak amasak ayam goreng kunyit dengan kentang saja harini.


Masak,makan,layan Maharaja Lawak yang dah 240000000 kali ulang tapi aku tetap tengok macam kali pertama. Hal ni sama juga macam aku tonton Hantu Kak Limah Balik Rumah. Yang tu lagi parah,tiap-tiap kali balik kelas dan setiap hari aku asyik replay cerita tu dari awal sampai akhir. Gelak tetap gelak macam kali pertama aku tonton. Gila bukan aku punya madness to funny TV show or movie ni.

masak comot-comot ni memang hobi :'(


Lepastu aku tonton TV balik sebab malas nak online nanti orang dok bising-bising di Facebook pasal results. Aku malas nak campur. So,layan TV sampai agak-agak mata aku pun dah naik letih,terus naik atas dan solat Asar.


Dapat message from "Coach" untuk turun padang bersama-sama walaupun literally je sebab kau jauh sangat coach oit. Macam mana nak monitor aku kan. So,aku pun turun bawah,arahan tetap arahan walaupun coach tu berada 1000 batu dengan aku.


Terus start indoor cycling yang untuk orang-orang malas nak bersenam luar rumah tu. Konon nak buat gym dalam rumah,alik-alik anak sepupu aku dok hentam buat macam playground pulak alat-alat tu. Dah la berat badan sorang-sorang tak nak kalah!


So,aku mulakan work out aku kurang lebih pada pukul 5.55 petang dan tamat pada 6.25 petang sebab aku tak pakai jam.Lepas dah habis work out baru aku keluar bilik tengok jam.


Sumpah badan rasa ringan dan mudah nak bernafas lepas dah buat exercise tu. Peluh jangan cakap,kalau aku work out macam ni depan bakal mak mertua in future memang sah aku bakal menantu paling hantu tapi sihat! Kulit kepala pun nak berpeluh jugak! Alhamdulillah dapat buat cycling 30mins non-stop without fan or air-cond.


Boleh tak lepas exercise tu aku bantai makan potato chips Mister Potato pulak? Aduhai,lemah iman betul aku ni.Lepas tu bantai makan buah jambu batu. Makan buah elok la,yang makan potato chips tu apa pasal anna woit.


Then malam pulak keluar makan dengan ayahanda dan ibunda,sekali lagi portion nasi goreng tomyam yang aku order tu boleh makan 2 orang! Kalau aku nak makan,maybe ambil masa 2 hari baru habis.


Tapi hantu apa entah rasuk dalam tubuh ni,aku makan nasi goreng tomyam tu licin tanpa meninggalkan kesan kecuali serai-serai dan daun limau purut. Ate,udoh giler teman ni??


Sia-sia aku work out 30minit harini. ;'(


Adipose tissues burn< Adipose tissues intake


Oh,aku juga memberanikan diri check results pada pukul 11.15pm tadi dan Alhamdulillah.Nasib baik cgpa maintain dok atas border pas tu. Kalau tak,aku yang terjun border (Masuk negara Thailand jual Pulut Ayam tepi jalan nak bergi Danok).Tapi aku bersyukur belum ada lagi grade Cacing Kerawit dalam sejarah degree pertama ni..Alhamdulillah -___-'


Konklusinya ialah,pandai-pandailah buat strategi sendiri kalau nak lebih berjaya.


Adios!

No comments: