18 May 2011

Day 29

17 May 2011


Its public holiday today! Happy Wesak Day!! Aku baru perasan yang bulan May banyak sangat perayaan kan? Hari Ibu,Hari Guru,Hari Wesak bla..bla..blaa...


Makanya hari ni cuti jadi tiada gambar makanan bakal dipertontonkan walaupun makanan hari ni lazat-lazat belaka. As I said before,if cuti lunch ikut jam Greenwich pukul 12 dah melantak lepas tu pukul 4 petang dah lapar carik nasi lagi sekali maunya badan aku tak gemuk seperti di pam-pam -___-'


Menu hari ini ialah Kari Rebung dengan Udang, Sayur Kundur dengan Cendawan, Ikan Kembung goreng, sambal belacan= superb!


image credit to Google


Alhamdulillah kenyang.


Tengah asik banget berTwit dengan cik AY dan cik Z tetiba hujan lebat dan gelap gelita bagai nak rak! Aku pun tak pasti hujan leabt tu berapa lama,tapi ribut jugak dan buat aku risau kalau-kalau banjir sekali lagi di negeri tumpah darah den ni..(Eh aku lahir di Perlis lah,bukan Kedah)


Udah tak dapat online,mula rindu handphone pentipu itu sebab if time hujan boleh jugak layan Twitter,Facebook,blog sepam dua. InsyaAllah tak kena kilat kot? Tapi kuasa Allah sapa tahu kan?


Dek mengenangkan nasib malangku ini,jadi aku pun tertidur di kamar dan bukan main nyenyak aku tidur dan bangun pukul 5.45 petang dah! Dasar tak sedar diri gini la gayanya...


Bangun tidur,kecoh-kecoh di dapur sorang-sorang then tonton drama yang tengah memikat hati sekarang; "Cinta Melody" which is hanya nak tengok si Hero; Randy Pangalila sahaja sebab cerita tu still like other typical Sinetron yang buat aku menyampah to the max now!! Masa awal-awal boleh blah lagi tapi hari ni punya episod macam nak kasi lempang sama mak si Elang tu sebab vongoks terlampau! Termasuk la watak antagonis si Hani;mak kepada Jelita tu. Nyampah gua tengok!


Lepas tu perut rasa lapor,masak roti canai instant dan makan dengan kari leftover lunch tadi sambil layan "Chef At Home" at channel 703. My Idol of Cooking tuh!!


Then melayan online seperti biasa. Harini lebih online daripada tonton TV. Nampaknya dah kembali ke tabiat asal dan agak membimbangkan ye!! FYI,selama aku berada di rumah ni aku tak pernah tidur siang/petang tapi dalam minggu ni dah 2 kali aku tidur siang dan ini membuatkan aku risau!!


I want to be a good daughter/housewife!! Tolong! Tak mau kembali ke perangai bangun lambat kayak dolu-dolu ;'[

2 comments:

sri said...

hp yg mana yg rosak? yg lama ke yg baru beli weh?

a's said...

#sri
hp yang baru beli itulah ;'[
dia jual harga original set,rupa-rupanya itu AP set weh -____-'

aku baru sedar 2 hari lps kwn aku bgtau