21 May 2011

Dikejar Mat Rempit

Seperti entry Day 31, masa OTW aku ke jetty Kuala Perlis tempoh hari aku dikejar mat rempit. Sort Of!


Cerita bermula apabila aku datang dari arah bertentangan dengan diaorang. Mat rempit ni tunggang motorsikal EX5 je tapi muka ganas dengan tak pakai helmet macam biasa. Dua orang mat rempit aku kira (Pembonceng pun mat rempit jugak kan? HIHIHI).


Aku drive macam biasa,kelajuan yang 'normal' bagi kereta automatik kuasa kuda tak berapa nak V-tech sangat tu. Almaklumlah,kereta aku bukan kereta mewah pun. Tayar pun nak tercabut -__-'


Jadi,baik punya (sebut ala-ala Dafi) aku nak susur keluar dari jalan highway untuk pergi jetty,si mat rempit ni pun datang dari arah bertentangan (sebab susur keluar tu ada traffic light) sambil pandang aku 2-3 kali. Ini yang buat aku insecure bila kereta tak tinted. Aku tak suka!!


Before this keretaku ini bertinted agak gelap jugak. Kira matahari tak ada chance nak gelapkan kulit aku lah time driving tapi haritu kereta masuk service dan hantgar pergi Puspakom which is aku pun tak faham apa fungsi dia dan ayahanda cakap tinted tu kena buang sebab too dark ;'(


Oleh itu,mat rempit itu dapat mengusha aku dari jarak jauh dengan jelas tanpa gangguan. Aku dah cuak tapi macam biasa muka aku tak pernah nak senyum kalau aku jalan sorang-sorang. Muka bengis yang boleh sebab aku memang macam tu. HA-HA! Protection tu,kutu-kutu rayap pun tak berani nak flirt kalau tengok muka awek yang garang ala-ala singa kan?


Lepas tu,aku rasa macam mak rempit tu tengah 'main angin' dengan aku. Dia sengaja duduh tengah-tengah lane tak kasi aku laju. Aku pun slow down dan ikut rentak diaorang. Mat rempit tu siap pusing belakang lagi tengok-tengok sama ada aku masih di belakang diaorang. Aku dah cuak!


Lepas tu aku rasa aku macam dah tak selamat sebab diaorang asyik pusing belakang.


Aku pun terus tekan minyak sebanyak boleh walaupun tengah lalu selekoh tajam sebab aku takut!! Walaupun bawah seat aku ada 1 kayu rotan yang tebal macam kayu baseball tapi aku still takut sebab aku mungkin tak cukup tenaga nak bantai mat rempit tu sebab diaorang berdua!


Ate,udoh potong dua orang mat rempit tu diaorang pun panas hati lalu mengejar aku!! Siap pasang lampu lagi walaupun kejadian berlaku pada siang hari yang panas merembang!!


Jalan pulak belok-belok,terpaksa slow down lagi lepas tu aku stop di tempat parking betul-betul hadapan jetty. Kira spot orang ramai. Aku ingat dah selamat!!


Rupa-rupanya mat rempit tu park motorsikal dia belakang kereta aku dan dia turun dari motorsikal dan berdiri di depan kereta aku.


Sumpah aku dah rasa takut dan nervous!! Aku ambik phone dan terus call ayahanda dan at the same time mat rempit tu tengah cakap dengan seorang lelaki lain sambil tunjuk-tunjuk aku yang dalam kereta ni.


Apa lagi,aku terus reverse dan keluar dari parking. Aku tak nak stay satu tempat.


Sekali lagi aku fikir aku dah selamat......


Rupa-rupanya mat rempit tu follow aku lagi,kali ni dia siap pintas aku... Dengan secara spontan aku terus belok kanan masuk simpang mana entah dan alhamdulillah aku selamat melarikan diri daripada mat rempit durjana itu. Aku stay dalam kereta di tempat parking belakang bangunan hotel-hotel. Memang aku rasa itu tindakan yang bodoh sebab tempat tu lagi sunyi tapi aku nak larikan diri daripada mat rempit tu. If aku stay di tempat terbuka,surely dia akan nampak aku.


10 minit jugak aku stay di tempat tu sehinggalah ayahanda call cakap dah sampai.


Pengajaran untuk diri sendiri: "Jangan 'main angin' dengan mat rempit sebab diaorang tak ada otak! Boleh blah".

Kalau rempit macam ni takpe,gua tak takut sangat sebab pakai kayu! LOL
image credit to Google



Sekian pengalaman ngeri aku.

No comments: