20 June 2011

Day #63

wow! dah 63 hari rupanya lepak di rumah.memang lepak selepak lepak nya!


Harini berpuasa,alhamdulillah bangun sahur awal daripada last week yang 2-3 minit lagi nak masuk Subuh -___-'.



Disebabkan bangun awal,maka ter-gedik makan bihun tomyam leftover malam semalam untuk sahur dan a mug of milo. Licin semua aku bedal. Masuk azan subuh terus soalt dan zzzzz.


Tapi langit tak selalunya cerah,pukul 9 pagi terpaksa bangun dan bergegas ke toilet untuk melunaskan hajat tertunggak. PELIK! Cara sakit tu aku dah dapat agak,ni mesti kes makan bihun tomyam la ni sebab a day before tak makan nasi langsung dan hanya menelan mee maggie dan juga bihun sup. Sahur pulak bihun tomyam. Nice kan?


Makanya harini aku lemah-selemahnya. Macam budak umur 6 tahun nak belajar puasa. Memalukan sungguh! Asyik-asyik masuk toilet,until now okay!! Aku ingat dah settle. Mind you,aku ada gastric dan something like angin-angin sampai kena check-up for 7 hours aritu di hospital.


Harini kalau nak bergerak pergi mana-mana pun,jalan main seret-seret kaki saja. Muka sedih macam balu baru meninggal suami! Tak lapar langsung,tapi sakit perut tu buat aku lemah sebab asyik pergi toilet saja tapi bukan diarrhea pun.


Dalam lemah-lemah pun,projek 5 Juta Rupiah mesti dijalankan jugak. Kalau tak,macam mana nak dapat payment. Majikan hari-hari buat spotcheck quality -___-'


Nanti aku story apa "Projek 5 Juta Rupiah" tu.hehehehe.. Tapi please jangan gelak sebab aku suka buat benda-benda macam tu. Lagipun dapat upah lumayan besides dapat gaji jadi bibik. Okay la tu bulan ni dapat rezeki lebih sikit untuk simpanan tabung ayam.


Lepas berbuka,terus naik atas solat dan mengaji. Itu saja laporan hari ni.



Kesimpulannya, harini aku jadi budak 6 tahun yang baru belajar berpuasa :p

No comments: