19 March 2010

Boredom

Lepas ayahanda balik dari solat Jumaat kejap lagi,my family and I will going to airport to send my sister.Along dah nak start new semester esok.InsyaAllah she will arrive at KLIA this everning.

Being a full timer master student is kind of hectic. Cuti langsung tak ada exclude inter-semester vacation. itu pun 2-3 minggu aje. Then belajar sampai muntah hijau ala-ala Shrek. Okay,kenapa perlu aku bising-bising padahal itu along punya masalah kan.heee..itu tandanya i love my sister okay!

Along dah balik Gombak,adik pulak dah nak start sekolah lusa (for Kedah,Kelantan and Terengganu only) termasuk lah ibunda. Ayahanda memang kerja weekdays macam biasa lah. Tinggal lah seorang budak jobless ini di rumah sambil bertemankan laptop yang mati segan hidup macam tempoyak aje nih.Lembik bebenor!!

Bermulalah perjalanan seorang penganggur yang tiada arah tujuan ini di rumah. Tak kira,akan ku kerjakan juga dapur itu seorang diri. Memang itu ajalah kerja aku,explore dan buat experiment di dapur. Try masak apa-apa aja lah. Then sendiri makan,dah yakin sedap baru heboh dengan ibunda yang aku ni dah pandai masak.haha..sangat syok sendiri la ini budak!

Aritu ibunda memang dah bagi green light besinar-sinar atau dalam loghat aku menyala-nyala untuk aku kerja,siap tolong aku pergi jabatan tu lagi.Sekali aku tak boleh kerja la sebab nak buat part time aja.diaorang nak full timer.Sejak dari hari tu,ibunda dah langsung tak kasi aku cari kerja. Oh tidakkk!! Mana mau cari duit ni..

Berharap sangat ada duit jatuh dari langit sebanyak RM10k..(sambil crossed finger :P)

berangan itu kan free~

No comments: