28 March 2010

Mat Rempit Berkepit

Ini cerita semalam. I drove back after fetched my little sister at her tuition center like usual. Since tak banyak kereta,so I increase my acceleration. Bak kata ayahanda;" jiwa muda memang nak laju saja. Perempuan ke lelaki semua sama!". Dia membebel pun untuk kebaikan semua jugak kan.so kalau masa drive tu macam ala-ala Alzheimer sikit memang terlebih speeding pulak.

Sambung cerita tadi, tengah speed di lane kanan tiba-tiba ada 1 buah motorsikal RXZ ke apa entah tengah baik punya duduk di lane kiri,I mean lane untuk kereta lah. Dengan si penunggang dan pembonceng yang tak pakai helmet lagi! Sampai satu traffic light ni aku macam malas nak stop walaupun lampu isyarat dah berubah ke warna kuning which means bersedia untuk berhenti kan.

So,aku redah dengan pantas. Masa aku tengok side mirror,istighfar panjang aku dalam kereta! Budak motorsikal tadi tu tengah baik dok angkat tayar sambil speeding. Budak-budak tu macam nak cium botot kereta aku ja!! Then diaorang macam main kejar-kejar dengan aku.Menakutkan!! If diaorang terbabas ke,tak mampu aku nak jadi saksi kejadian pulak nanti. Ngeri oh kalau mat rempit accident!

Serius aku macam nak turun bagi swing dengan kayu baseball ja masa tu!! Anak siapa lah yang berperangai buruk macam ni kalau tak anak Melayu??

Anak Melayu kita tak payah diajar cara nak menjadi Mat Rempit tu pun diorang dah dapat PhD dah. Kalau disuruh belajar macam mana pulak?

This is the reality of Malay today!

No comments: