09 April 2010

Kejadian di Traffic Light lagi

When I drove to fetch my sister at her tuition center this morning,suddenly there was one car behind me. She drove the car like crazy!! Sekejap kiri,sekejap kanan sambil speeding. At the same time aku memang di lane kanan sebab tengah speeding nak kejar masa takut lambat nanti.

Tiba di satu traffic light ni,aku masih queue di lane kanan. Then minah rempit naik kereta tu ada di belakang aku. So,lepas dah lampu bertukar ke warna hijau kereta depan aku sebanyak 3 buah tu start la masuk gear dengan slow. Tapi aku tak rasa slow sangat pun,smooth je tengok.

Nak dijadikan cerita,si minah rempit belakang ni siap nak potong 4 buah kereta termasuk kereta aku. Hello,kau tak belajar memandu ke? Kita dah di lane paling kanan,lane yang lebih tu untuk space if orang nak belok masuk simpang ja. Dia boleh nak potong kereta kitaorang dekat situ?

Aku pun panas lah (bak kata adnan sempit tu),aku speed balik lah tak nak kasi chance padahal kereta depan bawak 80km/j je. Budak belakang ni memang tak sabar-sabar!!

Macam dah masuk racing dah tadi sebab aku geram,then teringat pula pesan ibunda tadi sebelum keluar rumah; "Jangan bawak kereta laju-laju!".

Terus aku ke lane kiri and kasi minah rempit tu merempit dengan kereta yang macam nak luruh segala organ dalamannya tu. Betul kereta tu kotor sangat,dah la warna putih. Aku hafal lagi no plat dia. Semoga kau panjang umur wahai minah rempit! Entah-entah bawak kereta boyfriend je tuh.

Kenapa pemandu di Malaysia tak nak jadi seperti pemandu jalan raya di negara maju yang lain? Kenapa perlu menjadi PEMBULI JALANAN? Sanggup mempertaruhkan nyawa demi kepuasan sendiri?

persoalan itu juga ditujukan untuk diri sendiri.huhu.sekian

No comments: