27 March 2011

Quick Update #8

I am currently pissed off with myself for being too lazy to study until I feel ashamed with my friends who has already started studying like hell. Hey guys! How you do that? I am stuck in the middle of the journey!!


Bila dah nak masuk revision days dan bukan weeks ni barulah syndrome suka tidur tu datang! Before this, jadi panda pun tak kisah but this week macam ada syaitan masuk dalam badan!! Mungkin kena lebih rajin baca Al-Quran untuk tenangkan hati dan bersihkan jiwa kalau tak sampai bila-bila pun kita tak akan berjaya dan hidup dalam kegelisahan (menurut blog sorang ustaz yang aku selalu follow ni la kan)

Dalam satu hadith Qudsi, Allah SWT berfirman: “Wahai hambaku, sesungguhnya kamu semua adalah orang melakukan kesalahan malam dan siang dan Akulah yang mengampunkan semua dosa, maka minta ampun kepada ku maka aku akan ampunkan dosa ku…” (rujuk hadith 40 Imam Nawawi).


Dalam satu hadith Qudsi yang lain pula, Allah SWT berfirman : “Asalkan kita menadah tangan berdoa kepada Allah, maka Allah berkata; Aku tidak peduli” (Rujuk Hadith 40 Imam Nawawi). Bukan Allah tidak pedulikan doa-doa kita tetapi Allah tidak pedulikan sebanyak manapun dosa kita, maka Allah akan ampunkan dosa-dosa kita, biarlah dosa kita memenuhi langit dan bumi maka Allah akan datang dengan pengampunan seluas langit dan bumi.


Semoga 'mood' rajin belajar dapat diserap ke dalam sanubari or else menangis tak berlagu lah lepas ni................Na'uzubillah!


Best of LUCK all. May Allah bless you