04 May 2011

Day 15

3rd May 2011

woke up at 9am and checked the phone. Got messages from ayahanda and a friend. Biasalah,semalam pukul 12.55am dah dibuai mimpi di depan TV. Tertidur sebab letih usha ular a kot kan? LOL



Laptop pun tak shutdown,pukul 3.25am macam tu terjaga dan shutdown laptop. Terus naik bilik but before that solat sunat apa yang patut since dah terbangun dari tidur. Rugi kalau tak buat apa-apa. Sebab yang wajib pun banyak lubang-lubang,so yang sunat ni jela nak tolong cover sikit-sikit yang wajib tapi tak sempurna sangat tu.


After woke up,rasa empty dan malas nak masak (AGAIN!!) sebab semalam ibunda cakap malam ni nak makan dinner di luar bersama ayahanda. Oh suka!


So,lepas kemas rumah ala-ala saja terus online sebab nak tengok rupa simple makeover untuk header ni from a view of higher resolution screen from daddy's laptop. Yela,resolution tinggi memang nampak nice je gambar apa pun. Ce bagi laptop yang resolution ala-ala zaman jepun,sah semuanya siap nampak pixel lagi!

Tomyam tu 45% custom made daripada perencah asal.LOL


Online for 30minutes,terus offline dan masak maggie! Lunch dengan laju dan terus mandi,solat dan drove to Alor Star to fetch daddy. But before that,singgah pekan Jitra dulu untuk meneruskan misi mencari kerja.


Dengan rasa malu tapi nak jugak kerja,pergilah jua aku bertanyakan tentang jawatan kosong di 1 outlet Cosway ini. Dalam ikalan tulis "Full Timer/Part Timer". Aku pun terjah sebab sebelum ni memang aku dah tilik semua tempat yang ada iklankan Job vacancies ni,so aku memang dah aim tempat ni.


Belum sempat nak tanya lebih lanjut, sales girl tu siap cakap "Kami nak FULL TIMER JA" sambil mata pandang tempat lain. Kebetulan bos dia,a chinese lady pun ada dan dia sikit pun tak pandang aku okay! Sedih di situ.


Jadi aku ke tempat/kedai renovation. Diaorang nak hire trainer at rate RM700 tapi at that time ada ramai pulak customer jadi untuk mengelakkan kekecewaan,jadi aku malas nak pergi tanya banyak.


Pergi tempat lain pulak. Memang banyak tempat aku pergi,tapi most of them tak offer gaji yang berpadanan la. Kedah,living cost rendah berbanding Kuantan jadi gaji pun tak ada standard mana. Range RM500-RM800 saja for part timer macam aku ni.


So,lepas dah kecewa terus aku terjah bakery dan beli 2 pieces of bread. Lepas tu terbang ke Alor Star. Rupa-rupanya ayahanda masih dalam perjalanan dan baru sampai Penang. OMG!


Tanpa berfikir panjang,terus aku lepak TESCO sorang-sorang sambil layan makan ais kacang. Lepak until 4.45pm dan terus pecut ke Tol Alor Star Utara untuk fetch ayahanda. Memang kerja gila cari kerja+lepak sorang-sorang. Tapi sejak setahun dua ni,aku memang suka lepak/keluar shopping sorang-sorang. Kalau di KL memang aku tak kisah sebab ada saja tempat aku boleh melepakkan diri walaupun sorang-sorang.


Tapi ini di Kedah okay. Apa ke hei nye yob!!


Oh lupa nak bagi tau,masa di TESCO sempat jugak beli egg tart 2 pieces di King's. Kerja aku sekarang ialah PEMAKAN DAN PENTERNAK ADIPOSE TISSUES yang berjaya.


sekian.


Done with Day 15

No comments: