23 August 2011

Tradisi Kad Raya

Dah nak dekat raya ni mesti semua pun sibuk nak shopping raya last minutes kan? Akak tahu ler sebab akak pun tak beli tudung raya apatah lagi baju raya pun belum siap walaupun dah dua bulan akak hantar dekat tailor sampai akak sendiri lupa warna baju raya akak nasib baik number IC dengan no matric akak tak lupa kalau tak memang nak kena pergi mampus bak kata mat rempit dekat Dataran Merdeka tu!


This year,so far aku baru dapat 1 KAD RAYA yakni yang ada tulisan dan kad ada ketupat tak pun pantun-pantun raya yang kelakor tu. Syukran Zaty for the card!! Love u babeh!! *eh eh tetiba*



Aku pun ada hantor kad raya,tapi limited to first 6 person that come across in my mind la. Sejuta zillion maaf buat kawan-kawan yang tak dapat tu,gue takde bajet mar! Gue penganggur. Lagipun harga stem sekarang pun dah mahal.


Kalau dulu nak pos kad raya stem 20 sen dah boleh hantar sampai Johor nun,tapi sekarang nak hantor dalam kawasan jajahan sendiri pun 50 sen! Perghhh no wonder orang sekarang memilih untuk hantar kad raya virtual je. Jimat katanya.


Tapi bagi aku,raya tu tak lengkap tanpa kad raya! Serius masa abang posmen tu datang hantar kad raya aku rasa excited lain macam! Macam dapat surat cinta daripada kekasih hati la kiranya. Padahal dah tahu siapa si pengiriminya sebab dia dah cakap awal-awal masa mintak alamat -____-" biasalah,over tu penting.


Baru aku perasan,kad raya yang aku kirim kali ni meliputi seluruh kawasan Semenanjung Malaysia. Kedah ada,Kelantan ada,Terengganu ada,Selangor ada,Wilayah Persekutuan ada,Johor pun ada. Amboi 1 Malaysia sungguh!


Walaupun orang cakap aku outdated main hantar kad raya pakai pos,ada aku kisah?? Its TRADITION man.... Biar mati anak jangan mati adat *eh eh ada kaitan ke?HAHA*


ini 'parcel' untuk budak kecik yang semakin comel sama bunda budak kecik yang cantik





Semoga tahun depan dapat lebih banyak kad raya :P

8 comments:

Useriez said...

No 39, Lorong Melati 6,
Taman Indah, Teluk Chengai,
05400 Alor Setar,
Kedah Darul Aman.

Thanks anna~

diyanah said...

Anna, yana pon hantar kad raya dkt org jugak! masa beli tu, cashier tu siap kata lagi "sekarang org pakai fb lah." yana mcm "takpe kad raya special sikit" :D excited baca anna pon still hantar kad raya hihi.

a's said...

#About Me
Alamat kedah tapi dok putrajaya apa cerita :P

a's said...

#diyanah
betul yana!! dkt supermarket kan ada sikit je choices kad raya.sikit sangat! kad birthday lagi banyak.sedih je tgk...apa la diaorang ni tak sayang tradisi tu.


btw,insyaAllah next raya anna kasi kad raya dkt yana jugak okay :P

Dekna said...

hehe..am i the only one yg send card raya kt u? hee :)

thanks jugak for the card anna!

taun dpn aku akn antr lgi bnyak..hehe

Nies Hanna said...

haha..anna, kami pun baru dapat 1 kad raya.. sedih wuwuwu..padan la diri sendri pun tak dak duit nak beli kad raya n setem. sedih gak laa...sebab sepanjang duduk pj and kuantan malas nk menghantar kad ni..kalau dulu bila posmen dtg rumah semua berebut2 nk tgk kad raya.. sekarang?? T.T

a's said...

#Cik NurulZaty
yes u are dear! hahaha..takpe janji ikhlas nak kasi kan.thanks a lot!

a's said...

#Nies Hanna
masa dkt pj kami bagi jgk tp sikit ja,this year lebih sikit tp tu pn 6 ja.sobs! takdak peruntukan lebih