07 October 2011

Jalan Jalan Cari Makan Edisi Kuantanamo #5

Ini cerita Ahad lepas punya,tapi sibuk dengan quiz terpaksa hold dulu nak post dalam blog. Enggak sempat mau menaip!


So,as promised my friend and I went out on Sunday evening to have our dinner outside the campus and going to music center to buy something.


But maybe it was not our lucky day,the music center was closed and we were clueless where to go since it is still early to have our dinner at 5.45pm! Then we went to Teluk Cempedak to have Mc Donald's Ice cream but unfortunately the outlet was under renovation and again was closed!! Sigh!! What a bad day!


Spent so much time on the road since there were too many traffic light in this town,so we went to 7Eleven and bought cornetto ice cream and ate 'em in car ;'( Tak best!! Halfway eating the ice cream,we decided to go to Masjid and stay there until Maghrib.


There you go,we stayed there almost 45 minutes and went to the place that we want to have our dinner.


We went to Santhai at Tanjung Lumpur.


The only food that in my mind on that time was "Chicken Thigh Grill" and I ordered it meanwhile my friend ordered something else which is not Western Food. Selepas 10 minit,makanan kawan aku pun sampai. Semua kecuali aku punya makanan.


Tetiba waiter tu orang Bangladesh pulak,tadi orang Melayu -___-". Dia cakap aku punya makanan takdak,tapi dalam slang dia yang aku 2-3 kali jugak asyik cakap "HAH???". Kawan aku lagi lah tak paham,kesian dua-dua blur. Hurmmm,kecewa kali pertama.


So,aku tanya mamat Bangladesh tu apa menu yang ada. Dia cakap semua ada kecuali chicken grill.Okay aku pun order Spaghetti Bolognese. Done!


After 10 minutes,datang seorang waitress cakap Spaghetti Bolognese pun takdak. Kecewa kali ke dua!
Jangan terpedaya dengan rupa!


Aku rasa nak marah tapi maintain cool tapi cakap dengan nada tinggi sikit and tanya apa makanan yang ada lagi,semua yang aku order pun takdak! Last choice,aku order Fish And Chips. Sementara aku tunggu makanan aku sampai,kawan aku pun suggest order fries dengan wedges. Pergh,nafsu makan mengalahkan orang yang kebulur 2 tahun tak jumpa makanan!


Fries dengan Wedges dah sampai,makanan aku still tak sampai!! Dalam 30 minit jugak menunggu,kawan aku punya makanan pun dah nak abis. Itu pun sebab dia makan slow sebab makanan aku tak sampai-sampai -___-"


Udah ler sampai lambat,boleh pulak fish fillet tu MASIN!! Masin yang tak boleh diterima dek lidah dah. Aku hanya makan isi ikan tanpa kulit yang bersalut tu sebab masing terlampau! Dan rupa-rupanya Sayur Kailan Ikan Masin kawan aku punya tu pun MASIN gila. I know,dah nama pun kailan ikan masin kan tapi ni SUPER DUPER MASIN macam lori garam baru tertumpah dalam kuali!!


Dengan servis yang tak bagus,rasa makanan hampeh,memang haritu merupakan hari terakhir aku nak makan dekat restaurant tu. No more Santhai! Indah khabar daripada rupa. Dulu masa first time makan,sedap ja. Sekarang ni hancur! Udah ler mahal.Adios amigos



Rate: 1 over 5 stars




p/s: masa balik dari Santhai boleh pulak buat lawak Usop Santorian. Aku memang suka memalukan diri sendiri -___-"

No comments: