24 April 2010

Rojak Lambak #2

Hye semua! (feeling macam artis tengah nak buat show)

Hari ini banyak sangat benda best dan tak best berlaku. First of all,the examination was great and consist of 300 questions to be answered within 1 hour. Basically the questions are about psychology and level of our integrity and what not. Hopefully I can make it to the next stage which is the interview.

Masa mula-mula pergi tempat ujian tu,aku memang drive sendiri. This is my first time pergi exam se-berdikari macam ni!!! Dari exam UPSR sehingga lah ke SPM abah yang akan hantar dan jemput aku setiap hari masa exam week. Masa PMR dan SPM dulu,abah sanggup ambil cuti 2 minggu untuk jemput dan hantar aku ke sekolah; walaupun memang tiap2 hari aku pergi sekolah dengan abah tapi bila exam week dapat moreeeeee attention from him.

Masa gap antara exam abah datang hantar makanan untuk lunch la,hantar air la and macam-macam. Tapi kali ini,aku terpaksa berdikari. Pergi cari tempat exam sendiri which is the exam was held in a school that I've never been before. Awkward!

Tengok semua candidates datang dengan parents! And macam familiar je muka semua orang! haha. Lepas cari park semua,aku gi check tempat exam. Boleh pulak salah tempat. Dekat notice board tu cakap DEWAN. Aku pun pergi la tunggu depan DEWAN which is ramai gila boys. Then macam tak sedap hati,tanya la pakcik guard tu betul ke dekat DEWAN.

Sekali pakcik tu cakap dekat DEWAN MAKAN ASRAMA PUTERI laaaaa...aduhai,information tu lain kali kasi clear skit okay!

Then lepas exam pergi mall jap sementara nak tunggu fetch adik di tuition center. Lonely oh lepak McD sorang-sorang. Thanks God ada bestie yang sanggup menemani walaupun dengan sms ja. Next,window shopping jap sorang-sorang dengan berbaju kurung! Haish,ada saja lelaki gatal di mana-mana. Lempang kang!

Sebelum balik berjaya rembat ice cream then pergi parking lot. Masa di parking lot tu,kena la bayar parking kan dekat satu mamat ni. Aku dengan muka innocent tanya la
"Kena bayar ke? haha..ingatkan free. Nah amik (sambil hulur RM10)"

"Takde duit kecik ke dik?"

"Takdo laaa..lagi besor ado.amik je"

"Takpelah dik.Free jelah"

"Betul tak nak ni?" dalam hati aku dah bersyukur dah ni.muka happy giler dapat free parking.

Dengan bawak beg "I'm A RECYCLE BAG" dan makan ice cream lagi,datang 3-4 orang lelaki. Biasalah,usik-usik perempuan memang perkara wajib! Aku buat muka keras je.Sekali 2-3 orang member diaorang cakap

"Hye,nak ice cream skit! Amboi makan sorang je."-aku diam buat bodoh.tengah cari car key yang menyorok dalam beg ni

"Fuyooo kereta dia ada 2 exhaust!! Cayalah"-okay,diaorang ni buat aku gelak okay!! hahaha..suka hati la nak pakai exhaust 4-5 pun.

Then pergi jemput adik dan sampai rumah, mandi and terus lenyap di alam mimpi. Sakit kepala gila. Panas sangat kot hari ini.

Jadi,dah settle satu bab. Bab seterusnya in May. Semoga Berjaya lah hendaknya. Amin :)

itu saja cerita untuk hari sabtu yang memeningkan ini.

p/s: ini entry syiok sendiri namanya

No comments: