28 April 2010

Salahkah Aku?

title atas ni agak berdrama la jugak kan.Abaikan!

I got this kind of situation,maybe something like this;
Situasi: Kau terima SMS daripada seorang rakan kau yang sedang bertanyakan arah bagaimana mahu pergi ke sesuatu tempat, contoh Genting Highlands.

Kau pun reply "Aku tak tahu lah,aku bukan pernah pergi sendiri pun. Dengan family ada lah"

Then dengan slumber kawan kau reply "Oh,takpelah. Dah jadi BUDAK BAIK kan? lupa.bye"

(cerita ini adaptasi daripada situasi sebenar,watak utama perlu dirahsiakan.biar aku dengan dia saja yang tahu)

Apa kaitan aku nak berubah jadi lebih baik dengan Genting Highlands? (contoh mengikut situasi di atas). Memang nonsense lah!!

Aku manusia jahil,memang banyak buat silap. Aku sedar semua tu,tapi kenapa kau nak pressure lebih pulak if aku nak berubah? Kau tengah bendera merah ke kawan?FYI aku memang tak pernah pergi melancong dengan kawan-kawan selain daripada dengan family aku.

Apa-apa pun,aku dah message kau di Facebook dan cakap semua benda yang aku tak puas hati semalam dengan kau. Aku tak faham kenapa kau suka sangat buat aku marah dengan 'kata-kata' kau yang tajam tu,sejak dari zaman sekolah lagi! Kita ni dah macam anjing dengan kucing,memang tak lama nya boleh cakap baik-baik. Aku mudah tersentap,kau pulak suka cakap lepas ja. Elok lah tu!

Aku mintak maaf if aku tegur kau semalam,tapi aku memang jenis direct person. Tak suka memang aku cakap direct on the dot aku tak suka.

harap kau faham dan fikir dulu bila nak 'bergurau' dengan aku,aku memang ada gene singa mengamuk pun :(

No comments: