08 May 2010

Antara Nafsu dan Keperluan

stress aku dibuatnya hari ini dan semalam! Lepas satu masalah,satu masalah lain pulak timbul.Aku bukan nak merungut tetapi aku memang cepat stress. Dan last sekali solutionnya,aku akan merajuk! tak kira la sama ada orang tu ada kaitan ke tak dengan masalah aku tu. Habis semua kena tempiasnya. Kalau tak percaya sila tanya my family,twinny and close friends.

Sejak semalam handphone aku buat hal balik setelah 1 minggu berkeadaan baik! what dee eefff! Bila nak sms automatically dia jadi ngeng! tukar bahasa jadi bahasa Indonesia lah,bahasa Cina lah. Maunya tak tension!! Dah lah aku ada hal penting nak sms co-partner pasal hal terpenting saat ini.

Aku dah siap baling ke lantai lagi handphone ni. Baru guna 2 tahun 4 bulan dah buat hal macam nak mam!! Campak dalam sungai belakang rumah atuk kang baru tau!!

Semalam mula fikir nak beli Blackberry,tapi bila fikir balik..haish,nafsu! Dah lah nak masuk main campus nanti nak kena sedia almost 4k in cash. Wallawey!!maklumlah cgpa tak lepas nak apply JPA scholarship buat masa sekarang :( Bikin malu parents saja.

So,kena la fikir demi masa depan jugak kan. Nak angkat Blackberry lepas settle registration semua tu okay lah jugak. Maybe in August should be nice lah. Jadi sekarang terpaksa bersabar,bersabar,bersabar dengan kerenah pakcik Eric dan Anak-Anak Lelakinya ni until August. Dalam pada tu,masih ada hati nak beli lens baru minggu depan.Nafsu!! Nafsu!!plus syaitan tengah goda! Sila baca Ayat Kursi banyak-banyak.

Tadi ibunda beli laptop baru.Sumpah jealous!! Cantik giler,skin siap ada design&&&texture lagi. Rasa macam nak tukar je kan tapi tak akan berlaku lah.Akan tetapi laptop ayahanda lagi power from ibunda punya,memang tengah aim nak tukar sekarang.haha..Laptop yang aku guna sekarang pun ayahanda yang punya dulu tapi aku mintak tukar. Ayahanda mau beli barang yang mahal saja,tapi tak guna pun.Buat hiasan dalam rumah bakpo?Baik aku rembat.hahaha. i'm a good daughter okay!Ini dipanggil penjimatan kos!!

Tolong lah berubah wahai si penulis. Cuba kawal nafsu anda tu okay! Bajet macam duit banyak je kan nak beli semua benda dalam satu masa yang sama.Sila lempang diri sendiri dulu.

Okay, dah la tu merepek.nak pergi baling handphone ke dinding pulak.Nak test kuasa kuda Eric dan Anak-Anak Lelakinya.Kalau hidup lagi memang boleh challenge Nokia 3310 la kan.Buat masa sekarang Nokia iPhone 3310 memang tiada tandingan lagi!!

No comments: