24 April 2011

Day 5

Maaf di atas kegagalan untuk membuat sebarang update semalam. Berlaku pergolakan emosi apabila tinggal di rumah ini sorang-sorang. Kereta tersadai di porch tu pun aku tak endah sebab tak ada teman katakan. Ce ada budak dua orang tu,laju je kitaorang merewang ;'(


Back to Day 5,
Woke up late at 10.40am and mommy monster dah bertempik macam singa lapar sebab kunci rumah dia tak bawak then tak boleh masuk sebab aku beradu baik punya di tingkat atas. Bell pulak sapa pergi off dekat main switch memang pandai bukan!


Lepas tu apa lagi,mula la dia membebel. Tahan jela ye,sapa suruh tido pukul 4 pagi dok melayan Spidey tu. Siapa Spidey? Nanti eden citer next time.


Mommy monster dah mood marah,aku pun ingat nak baik-baik tolong dia masak sekali dia cakap "Masak nasi jela,tak payah tolong" dengan nada merajuk. Hahahaha,happy sekali tak payah tolong masak! Lepas masak nasi,aku dah mati kutu nak buat apa pulak. Nak tengok TV? Seriously selama aku balik rumah ni,aku tak pernah duduk lepak tengok TV lagi. SUMPAH! Aku mengadap laptop 24jam. Tidur je aku melelapkan mata.

Dah mati kutu tu,aku pergi naik atas cari baju kotor nak cuci. Settle masuk washing machine,aku melawat kawasan keliling rumah. Mati akal jugak aku masa tu. Tetiba aku nampak kereta kelisa ku baik tersadai,apa lagi "JOM CUCI KERETA!".


Jadilah aku pencuci kereta berjaya ketika matahari terik di atas kepala. Masa tu dalam pukul 11-12 tengah hari. Cuci punya cuci,tengok-tengok mommy monster dah siap memasak.Lega!


Dah siap cuci,aku pergi siram pokok bunga sekeliling rumah pulak! Ingat ye,masa ni baru pukul 12.30 tengah hari. Apa ke gila aku ni? Lantak..


Next,ayahanda ajak makan sama-sama. Makanlah dengan slumber.Lepastu aku buang tebiat tengok TV dari pukul 2 petang sampai pukul 6 petang direct!! Memang luar tabi'ie la orang cakap. Semua rancangan Maharaja Lawak aku tonton.


Bila petang,sekali lagi aku siram pokok keliling rumah. Settle.


Malam pulak layan Digital Camera magazine. Belajar banyak benda lepas tu makan dan tidur pada 10.40 malam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hari ni semua benda yang aku buat mostly di luar tabi'ie. Ada pernah aku tidur pukul 10.40 malam? Aku rasa kali terakhir aku tidur awal macam tu masa form 1 kot? Di hostel uni pun aku tak pernah tidur awal macam tu. I mean,tidur direct sampai ke subuh! Bukan take a nap or what.


Kerja gila!


p/s: Peluang cerah untuk bekerja,ayahanda asyik tanya "Kata nak cari kerja,bila nak pergi cari?" "Kalau nak kerja,kerja la.Kalau nak duduk rumah pun takpa". Okay,kita try cari kerja dulu.Kalau malas buat freelancer sudah.


Done with Day 5

No comments: