01 August 2011

Pelajar Afrika Mati di UIA Gombak


Seorang pelajar Afrika Kulliyah of Economics and Management Sciences ditemui mati di Blok D 2.4 Mahallah Bilal UIA Gombak sekitar pukul 10.00 pagi 1 Ramadhan 1432H / 1 Ogos 2011M. Allahyarham meninggal dunia seorang diri di atas lantai compartment B dipercayai seminggu yang lepas.

Cleaner Blok D yang terbau pelik dan melihat lalat mati sekitar langsir bilik telah melaporkan kepada Brother Ajib, MRC Bilal yang bertugas, lantas bergegas ke bilik mangsa menggunakan Master Key.

Polis Forensik yang tiba pada pukul 230 petang dari Grenwood di mana seorang pelajar Tingkatan 2 yang hangus terbakar seorang diri pagi tadi akibat rumah terbakar juga sekitar pukul 8.00 pagi. Al-Fatihah.

Gambar mayat tidak dapat di masukkan untuk menghormati jenazah. Jenazah di bawa ke Hospital Selayang pada pukul 315 petang.

Sejarah dlm hidup ku hari ini di hari yg mulia ini...aku mnjadi saksi kematian...
Pada awal kul 1020 pgi..makcik cleaner minta tolong bukak bilik yangg berbau busuk..aku g lah bukak bilik tu...tiba tiba aku ternampak mayat berlumuran darah..punya aku terkejut...aku pun lari terus berlari...ke ofis buat report...dugaan je... -Ajijzkhan Simping, Mahallah(Hostel)RepresentativeCommitte(MRC) Bilal,UIAM



Its true there's an international student found dead at Mahalah Bilal. He was from Papua New Guinea and studied Economics.His body was found by a cleaner after a complaint made due to foul smell at his room. Cause of death, not determine and is undergoing for post mortem . May Allah Bless his soul. Al-Fatihah. Madam Noraini Md Hashim(Yellow)






Sekian lintas langsung dari lokasi. Gua tinggal Blok A Bilal 3 tahun lepas pun ada orang meninggal jatuh dari tingkat 4 Blok A. Al-Fatihah.



Linksumber:Putra


Al-Fatihah,semoga roh beliau dirahmati Allah. Punca kematian masih disiasat.

No comments: