07 September 2011

Mom And Daughter's Moment #2

Yesterday,my eldest sister went back to KL and little sister also went back to her hostel. And as usual,the life goes back to normal,bored-to-death days. But then,the saddest moment that it gonna be is on coming 11th Sept. I cannot imagine how I wanna leave my parents after this freaking enjoyable long holidays (even I am jobless but still got money from here and there even it was not that much).


Scratch that,go straight to the point.


Selepas hantar adik balik asrama,aku pergi siram pokok-pokok herbs di backyard as mommy was busy preparing the food for her iftar. And she said this to me while I was walking to the backyard from the kitchen:


"Sat ja 4 bulan,tak rasa apa pun kan"
(READ: Sekejap saja sudah 4 bulan,tak rasa apa pun)


Aku tersentap tapi muka maintain cool. Terus fikir,mesti nanti masa aku dalam bus sorang-sorang tu aku nangis sambil cover muka dengan hoodie or shawl yang aku wajib jadikan alat pemanas badan dalam bus.


Fyi,ibunda aku bukan seorang yang cengeng (mudah nangis,mudah meluahkan rasa dengan orang lain). She is strong and cold but she got fragile heart too ;'(


Bila ibunda aku sesekali cakap macam tu,memang bikin gua nangis beb! Tak tipu!! Nak pulak time dia bagi syarahan masa sebelum naik bas tu,memang bikin gua tak macho like usual! Memang pergi........



Aku tak dapat bayangkan!! Nak bawak ayahanda & ibunda sekali balik uni boleh? Oh jgn lupa bawak juga seluruh isi rumah,kereta,tokwan,semua lah yang berkaitan di Kedah ni bawak pi uni.Sobs!!!!!!!

at uncle's house during raya.Yes,aku memang sangat tak reti duduk diam suatu ketika dahulu



1 comment:

Nies Hanna said...

sedih jugak ni... kami, ayah yg selalu sedih2..mak tak cakap pun, tp dalam hati siapa tahu kan..ayah cakap, satu malam tu ayah tak dapat tidur.memikirkan yg kami nak balik, ayah rasa sebak.. sob3.. kami dengar rasa sedih sangat.....