22 February 2012

Milo dan Nestum


Sejak ada meeting dengan team MRC khamis minggu lepas, aku dah lancarkan boikot sendiri untuk beli dinner dekat kafe hostel ni. Fyi, dekat hostel ni ada 4 buah kafe SAHAJA untuk lebih kurang 8+8 block 4 tingkat yang jumlah pelajarnya aku tak tau berapa. Cuba bayangkan??


Dari 2 minggu lepas aku dah jarang makan dinner di kafe sebab walaupun dah order 2jam awal,still tak dapat makanan yang aku pesan padahal bukan aku order Nasi Goreng Colombia mahupun Kuay Teow Vietnam pun, hanya order Nasi Putih dan Tomyam yang ala-ala hidup segan mati tak mau je pun....


But I have not much choice here. Nak keluar dinner luar,perlu banyok pitih sebab nak sewa kereta dengan isi minyak lagi =______= Kalau ada kereta sendiri lain cerita but unfortunately Mommy monster cakap "Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian".


So aku hanya makan lunch,big portion with vegetables,protein and rice. Malam hanya minum milo dan nestum. Makan dan minum hanya untuk lapik perut saja,bukan untuk kenyang. So far I still can survive with that.


Bila bayangkan kekotoran yang disuarakan oleh jiran-jiran bilik tentang kafe di hostel ni,rasa nak muntah! Seriously! You will never imagine how disaster it is. To be at the safe side, better I eat something that can help me to stay healthy and clean too.


Oh,kalau nak suruh aku masak memang tak la sebab aku malas! I mean,kalau nak masak dalm hostel,kalau di rumah okay la ada refrigerator dengan stove semua lengkap. Mood memasak pun mari, boleh masak suka hati. Tapi kalau nak masak dalam bilik guna multipurpose cooker mahupun alatan lain, malas ya ampun!! Rela minum milo dan nestum sajo :P


Takpa 14 minggu++ ja dok sini, balik rumah kita balun habih semua tak bagi chance dah!!

2 comments:

Sang Harima said...

Dari luar pun dah perasan cafe kat situ tak bersih.

Tapi tak tau pulak aku apahal ada juga mamat yang beria-ria sangat nak makan kat sana. Yang jadi mangsanya aku la yang kena ikut..

a's said...

#Sang Harima
kalau lunch makanan yang bersih dan tak akan recylce lauk ialah dekat Kafe Lot 4 je.


Kalau cafe lain memang recycle lauk yang tak habis.then lalat penuh,termasuk telur lalat ye.this is true story.


daripada mai dinner dekat sini,baik minum milo lagi baik.


Minum milo anda jadi sihat dan kuat! hahaha