27 August 2012

Mimpi #2

Malam Ahad lepas tidur di bilik Adik since dia dah nak balik hostel hari Ahad petang tu. Sebelum tidur macam biasa, we had our pillow talk sampai tertidur.


Dan paling tak boleh terima akal, aku mimpi pasal Kahwin!! Mungkin terkena tempias sebab hari-hari asyik pi kenduri kahwin dan sepupu-sepapat pun dah nak berkhawin kan.


Orang cakap, kalau kita ingat apa yang kita mimpi mungkin tak menjadi kenyataan. Tapi aku tak pernah percaya apa orang cakap, sebab aku redha jelah apa yang jadi sebab tu semua qada' dan qadar Allah dah tetapkan cerita kehidupan aku macam tu kan.


Contohnya orang cakap kalau mimpi kena patuk ular, bakal ada orang yang nak masuk meminang kan? Kalau macam tu, dari zaman sekolah menengah lagi aku 'sepatutnya' dah bertunang! Hahahaha..


Selain daripada ular,aku selalu mimpi pasal tikus!!  Setiap kali mimpi pasal tikus mesti aku bangun dari tidur, istighfar dan susah nak tidur balik =________=" sebab takut tikus tu betul-betul ada atas katil.


Lets get back to the story, aku mimpi pasal kahwin semalam. Aku yang kahwin.


Paling best, dapat suami yang ala-ala ustaz dan tak nak pakai baju kahwin langsung.. Aku kahwin pakai baju kurung yang selekeh je dalam mimpi tu. Sedih :"( (But it does not mean that Ustaz-ustaz suka isteri dia selekeh,tapi dalam mimpi tu aku memang selekeh serta tak ada seri pengantin langsung) But the best part is dalam mimpi tu aku dapat mak mertua yang baik serta pandai masak.HAHAHA macam fairy tales sangatttt


When I woke up on the next morning, I have made up my mind...With whom I will get married, no matter what I will wear a beautiful modest wedding dress on my big day!


image credit to Google
Kalau dapat Ustaz dan wedding dais+wedding dress macam ni syukur :)
Barakallahummafikum Ustaz Don & Husna









No comments: